MagunkrólKapcsolatfelvétel

Mi történt ma?  

 Friss hírek

  A Renault gyár a Clio RS V6 típusával egy olyan utcai sportkocsit kínál,ami a legnagyobbak mellett is megállja a helyét. A teljesítményért egy 226 PS/166 kW-os, 3.0 literes, V6, 24 szelepes motor a felelős.
Ezzel a teljesítménnyel ez a kis méregzsák a világ leggyorsabb és legerősebb utcai autójának számit a kisautók között. Ennek a 6 fokozatú sebességváltóval ellátott, 3 ajtós rakétának a végsebessége 235 km/h, továbbá kevesebb mint 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. Úgy tervezi a Renault, hogy 5000 darabot fognak piacra dobni, így ez a kocsi egyike lesz a legexkluzívabb sportkocsiknak.
A sportkocsit minden kényelmet és biztonságot kielégító extrákkal ellátták, ami egy ilyen kaliberü kocsitól persze el is várható. Kiváncsian várom az utakon való megjelenését, amire nem kell sokat várnom hiszen hazánkban márciustól lesz megrendelhető, az ára 10.000.000 Ft körül várható. 
folytatás

 A autóhír3.

 Az új Porsche 911 GT2

A leggyorsabb a 911-esek családjában.

A Porsche a 911 GT3-as sportosságát és a 911 Turbo teljesítményét ötvözve hozta létre a 911 GT2-t. Mindössze 4,1 másodpercre van szüksége a 100 km/h óra elérésehez az eddigi legyorsabb 911-esnek, sőt 12,9 másodperc múlva már 200 km/h sebességet mutat a jármű kilóméterórája. Végsebessége 315 km/h. A Nürnburgringi pályán megelőzte a GT3-as eddigi csúcsát, jóval 7,56 perc alatt teljesítve a pályát, ezzel a GT2-es a csúcstartó az utcai használatra készült sportautók körében. A motor a 911 Turbo 6 hengeres boxermotorjából lett kialakítva, úgy, hogy a két turbófeltöltő nagyobb nyomást tudjon kifejteni, teljes terhelés esetén mintegy 2 báros nyomást.
A 3,6 literes motor teljesítménye 340 kW, 462 lóreő 5700 f./perc esetén, azaz 10 %-kal több, mint a 911 Turbo teljesítménye. A maximális 620 Nm-es fordulatszám 3500 és 4500 f./perc között áll rendelkezésre. Ezt a mindenek feletti teljesítményt egy 6 sebességes váltó irányítja át a hátsó kerekekre. A 911 GT2-es úttartása igen biztonságos, bármilyen manőver illetve hirtelen előzés esetén is koordinálható a jármű nagy sebesség mellett is. Ennek a megváltoztatott aerodinamika és a újonnan tervezett felfüggesztés az oka. Az autó alaptartozékai közé tartozik az igen hatásos fékrendszer, a "Porsche Ceramic Composite Brake" (PCCB). A kerámia féktárcsáknak köszönhetően igen erőteljes, gyors és teljes korróziómentes a GT2-es fékrendszere.
folytatás

 A autóhír 1.

 Seat Leon Cupra R

Seat Leon Cupra R

A rali-világbajnokság gyári csapatai közül kivonult Seat Sport legújabb alkotása a 2001-es Barcelonai Autószalonon bemutatkozott Leon Cupra R, a márka legsportosabb modelljének prototípusa.
A motorházfedél alá szerelt 1,8 literes, húszszelepes négyhengeres legnagyobb teljesítménye már 210 lóerő, ezzel ez a Seat eddigi történetének legerősebb autója. Ráadásul a 2100-as fordulatszámon jelentkező 270 Nm-es forgatónyomaték a hatfokozatú kézi sebességváltón át - az eddig is ismert Leon 4 Cupra modellel ellentétben - nem mind a négy, hanem csak az első kerekeken jut az aszfaltra! Ezzel az autó saját tömege 140 kg-mal csökkent, így minden egyes lóerő csak 6,6 kg-nyi tömeg mozgatásához szükséges. Mindössze hét másodperc szükséges a százas sprinthez, a végsebesség pedig 237 km/h. A megnövekedett erő kézben tartásához a Leon szerkezetét is megerősítették: az ACC (Agile Chassis Concept) névre hallgató konstrukció a Leon 4 Cupra modellhez képest masszívabb felfüggesztést, elöl 320 mm-es, hátul 256 mm-es hűtött Brembo féktárcsákat, ABS-t és ESP-t is kapott, utóbbi a kézifékkar mellé helyezett gombbal kikapcsolható. A Leon Cupra R külsőre is megkülönböztethető: elsősorban a nagyobb első levegőbeömlőkről, a Salsa Emoción tanulmányon látott sárga színről, a frontrész emblémájának módosított keretéről, a 17 colos dupla ötküllős kerekekről, valamint a hátul középre helyezett "Leon" feliratról. Az utastér hangulatát a fekete borítás, fehér számlapos műszerek, Recaro ülések, valamint a hátsó 2+1-es üléselrendezés adja meg.

folytatás

 A autóhír 2.

 Lexus IS200 compressor
Lexus IS200 compressor Lexus IS200 compressor
A Lexus új motorváltozatot vezet be középkategóriás modelljéhez. Az IS200 eddigi kétliteres, 155 lóerős hathengeresét a sportosabb autózás híveinek kompresszorral szerelték fel. A feltöltött változat 32 százalékkal erősebb az alapmodellnél: 204 lóerős teljesítményét 6200-as fordulatszámon adja le, 247 Nm-es forgatónyomatéka ötezres főtengelyfordulatnál áll rendelkezésre. Az IS200 compressornak így 7,3 másodperc szükséges a százra gyorsuláshoz, motorjához az alapmodell hatfokozatú kézi sebességváltója kapcsolódik. Az erőforrás mellett az autó megjelenését is átfésülték: új hűtőmaszkkal, mélyebbre húzott lökhárítókkal, sportkipufogóval, 18 colos alumínium kerekekkel, hátsó szárnnyal és 30 mm-rel leültetett felfüggesztéssel tették egyedivé.

folytatás

 A autóhír1.

 Mercedes-Benz C-osztály Sportcabrio
Mercedes C-osztály Sportcabrio Mercedes C-osztály Sportcabrio
A BMW 3-as sorozat nyitott tetős változatát a Mercedes-Benz sem hagyhatja rivális nélkül, így hamarosan hivatalosan is bemutatkozhat az új C-osztály Sportcoupé alapjaira épülő kabrió. A Genfi Autószalonon megjelent prototípust a német tetőspecialista Karmann készítette, amely a klasszikus VW Bogarak kabrióvá alakításával szerzett hírnevet, manapság pedig a VW Golf Cabrio és Variant, valamint a Mercedes-Benz CLK gyártásával foglalkozik. A költségek csökkentése érdekében az SLK összehajtható keménytetejével ellentétben hagyományos vászontetőt alkalmaztak, ám a nyitott C-osztály így teljes értékű négyüléses maradt, szemben a csak gyerekeknek megfelelő szűk hátsó üléses riválisokkal. A 4343 mm hosszú tanulmány csomagtartója alaphelyzetben 190 literes, ám a tető felhajtásával 280 literesre bővül. A szellős C-osztály sorozatgyártása nagyban függ a közönség fogadtatásától.

folytatás

 A autóhír

Változó szelepvezérlésű benzinmotorokkal és a legjobb európai vetélytársakéhoz mérhető beltéri és karosszériaminőséggel jelenik meg januárban az új Toyota Corolla.

 folytatás



 Friss:autóhír

Friss:  

autóhír!
Mercedes-Benz M-osztály


Felfrissülten, új motorral kezdi a következő modellévet a Mercedes-Benz M-osztály. A 2001 őszén piacra kerülő újdonságon mintegy 1100 módosítást végeztek a stuttgarti márka mérnökei, hogy az eddigi négy év alatt 300 ezer példányban elkelt szabadidős terepjáró továbbra is megfeleljen kategóriája elvárásainak. Apróbb változtatásokat végeztek a karosszérián: a fényszórókat átlátszó burájú lámpatestekre cserélték, elöl-hátul sportosabbak a lökhárítók, valamint a többi csillagos modellhez hasonlóan irányjelző került a külső visszapillantó tükrök házába. Az új formájú, 17 colos alumínium kerekekre a kisebb motorral hajtott modelleknél 255/60R17-es abroncsok kerültek, míg a nyolchengeresek 275/55R17-es gumikon gördülnek. Az átrajzolt középkonzolra minden változatban fabetétek kerülnek, a hátsó utasok részére két pohártartót, megvilágított hamutartót, 12V-os csatlakozót és saját szellőztető-rendszert építettek be. Az ML 430 verzió helyett ezentúl az ML 500-ast kínálják, melynek motorházfedele alatt egy 292 lóerős V8-as dolgozik, 440 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. A diszkréten krómozott hűtőmaszkjáról és kilincseiről felismerhető ML 500-nak így mindössze 7,7 másodpercre van szüksége a százra gyorsításhoz, végsebessége 220 km/h. Mellette továbbra is elérhető az ML 320 V6-os alapmodell, az öthengeres common-rail dízellel hajtott ML 270 CDI, valamint az ezüstszínű hűtőrácsokkal készült ML 55 AMG csúcsváltozat 347 lóerős V8-assal. A tapasztalatoknak megfelelően minden M-osztály üzemanyagtartálya 83 literesre nőtt, továbbá alapáron kapható hozzá a 2000 mm hosszú, 500 mm magas függönylégzsák, míg a CL-osztályon bevezetett bi-xenon fényszórók extraként kérhetőek.

 autóhír!
Mercedes dízelmotorral és erősebb V8-assal készül a Jeep legnagyobb modellje. A 2,7 literes, 161 lóerős CRD dízelmotor, amely a C, E és M-osztályú Mercedesekből lehet ismerős, a régi, 140 lovas 3,1 literes egységet váltja fel. Az új motorral nagyjából 20 %-kal csökkent a terepjáró fogyasztása, amely így átlagosan 10 liter körül alakul 100 km-en. A motorhoz az ötsebességes automataváltót is a Mercedes adja. A másik újdonság a csúcsmodell, az Overland átdolgozott, 4,7 literes V8-as motorja, amely az eddigi 235 helyett 260 lóerőt teljesít. A teljesítménynövekedést a motor kompresszió-viszonyának növelésével és az égéstér átdolgozásával érték el. Az új Overland végsebessége 200-ról 205 km/h-ra növekedett, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra az eddigi 9 helyett 8,3 másodpercet vesz igénybe. Emellett a típuson számos egyéb változtatást is végrehajtottak, többek közt kibővítették a biztonsági felszerelések listáját, új műszerfalat és esőérzékelős ablaktörlőt kapott az autó,és jobb hatásfokú légkondicionáló berendezést építenek be.

 Mai hír: autóhír

folytatás

.

Megnevezték az amerikai Év Autója, illetve az Év Teherautója cím várományosait. A döntőbe három személy- és három teherautó kerülhet. A személyautók közt a Cadillac CTS, a Ford Thunderbird és a Nissan Altima típusok egyike lehet a befutó.